Thursday, August 4, 2011

Penangan Masquerade 2010

Rasanya citer nie dah basi coz ianya berlaku akhir tahun 2010. X berkesempatan tuk bercerita berkongsi, lah nie baru ku ketemui kesempatan yang ada. Maka dengan pantas walau x berapa nak pantas ingin ku coretkan sedikit sebanyak mengenainya.....

First time dapat task nie.. pergh... rasa cam nak nangis. Sebelum Masquerade, ianya adalah East Meet West. Penin pala nak memikirkannya. Kenapa aku? Persoalan yang mmg akan ku ajukan tuk kesekian kalinya. X der orang len lagik ek? Ker smmgnya dah tercop kat dahi aku title "Lain-Lain Kerja Dari Masa Ke Semasa". Bih kureng aarrr.... walau pun menda nie aku minat.. kompem mmg aku minat... mana tak nya dari aku umo 4 tahun aku dah bergelumang ngan minat ini. BUkan sejak azali ek... dari umo 4 tahun... 4 tahun jer... bukan kecik mana pung. Huuuueeee.....





So... apa jadik??? Bila dapat task East Meet West, First of all yang memeningkan pala otak aku yang sedia berserabut n berselirat adalah mencari mangsa2 tuk turut serta. Mmg kerja giler bila masa hanya x sampai 1 bulan. Dorang mmg suka wat keja giler cam nie... n pelaksananya selalunya mmg akan melibatkan aku. Nangis kuar air mata darah sekali pun mmg task nie dorang bagi kat aku.

Ngan rasa x bersalah, aku senaraikan nama2 mangsa aku. nak cari 6 lelaki, 6 pompuan. Mana aku nak cari... pepandai ler aku. Kebetulan mmg aku ada group yang sukarela join tarian cuti2 1 malaysia, so.. mmg mangsa2 ini lah tuk aku tarik menjebakkan diri tanpa aku bertanya dorang nak or x nak. kalau x nak.. mmg aku paksa. HAhahahahaa.. (gelak jahat..) Yang pompuannya aku settle dah.. kecuali sorang jekr aku x mampu nak cukupkan koleksi.... yang lelaki.. mmg bermasalah. mmg paksa kecuali sorang.. terpaksa aku kol tuk import dia menjebakkan diri. Kompem mmg dia suka nak menjebakkan diri n aku juga minta dia cadangkan seorang or dua orang tuk turut sama. Beberapa nama yang dia bagi n aku tinggal nak pilih jekr.

Setelah puas dok berperang ngan gerak hati sendiri.... lengkap sudah senarai mangsa2 yang akan terjebak n terjerumus. Puas hati!! N aku yakin ngan group ni. Alhamdulillah mmh semua sporting abih.... and dalam kalut mencari lagu tup2.... manager kami kata tuko.. from  East Meet West tuko ker Masquerade. Perghhhh... Hamik ko.... termenung jap ler nak memikirkan....

Hari pertama latihanbermula penuh kepayahan. Addduhhh... Susah upanya nak nari tarian moden n ballroom style nie... pergh..... suh jalan cat walk.. aku berkawad... giler kena gelak.. n puas ler pektis n pektis. Masa yang kami ada tuk wat latihan.. hanya 24 jam jerk... means.. 1 hari.... bio pun kununnya ada 3 minggu lagik. Kunun ler... tolak itu ini tuh yang tinggal 24 jam jek. Nak x nak...akan kami laksanakan task nie dengan jayanya. Insya-allah.... berkopbar kononnya.. walau aku nari tah paper n cam kawad pada mulanya.. aku sendiri tgk pun nak glak... giler buruk!!!!

Bertungkus-lumus penuh kesungguhan semuanya. Memasing x lokek saling membantu.... n tibalah masa yang dinanti... kami persembahkan.. Masquerade di pentas Malam Gala KPWKM 2010 tuk julung kalinya..... Hahahahahaahahahahahahaha..... akhirnya... kami laksanakan tugasan kami sebaik mungkin (yang tuh yang kami rasa lah). Kamio beri 200% membuktikan kepada semua.... komen either yes or no kami laksanakan tugas dengan cemerlang... kena ler tanya mereka2 yang menjadi juri.. baik juri awam maupun juri proff.... huuueeee..... Yang pasti kamu cukup berpuas hati.



Hasilnya... lepas dari Malam Gala tersebut, kami diundang tuk buat persembahan yang sama tuk majlis perkahwinan anak manager kami. Erk..... oleh sebab KPKM kami x berkesempatan tuk hadir malam tuh, kami tunaikan permintaan manager kami. Sekali lagik dipersembahkan walau pada awal persembahan ada masalah teknikal.... huuueeee....




Kunun nak menutup tirai 2010 dengan Masquerade upanya mmg x mampu tuk kami tutup tirai tersebut bila jemputan tuk kami di Malam Jasamu dikenang... Aduhhhhh..... Bengkok.... Bohsang sbb menda yang sama... lam tempoh masa yang sangat singkat. N 2 hari sebelum Majlis ulang tahun KPWKM.. hamik ko.... kena wat juga sekali lagik..... Petang di PWTC malam di PLPP.. mmg kami bengkok. Gile penat yang teramat.. tanpa rehat yang cukup.. but apa pun kami cuba buat setakat yang termampu... huuueeee... mampu lah sangat.... huuueeeee..... n akhirnya tirai Masquerade berjaya kami akhiri dengan persembahan di PLPP.

Lepas nie x tau penangan apa lagik yang akan menyusul... huuueee.. tunggu... (kalau ada ler)... hehheheh.....


No comments:

Others Entry

Related Posts with Thumbnails