Monday, August 1, 2011

Konvensyen Lembaga Pelawat Institusi JKM Tahun 2011


 
Lama sungguh membiarkan teratak ini usang tanpa dilawati.. tanpa dikemaskini. Serabut jer tgk.... seserabut aku sekarang nie. Banyak menda datang n pergi. Banyak menda juga yang terjadik. Just leave it away i guess. Beban keja yang banyak bukan satu alasan baru. Kalau x bz.. bukan aku lah jawabnya. Lepas satu program ke satu program harus aku lunaskan.

Baru2 ni, dengan sokongan mereka2 yang berkenaan.. termasuk kepercayaan pengurusan tertinggi termasuk my bos... bahagian aku dilantik as AJK Persembahan bagi Konvensyen Lembaga Pelawat Institusi JKM tahun 2011. Bermula dengan penuh kepayahan.. bermula dengan penuh kontrovesi. As officer aku mention.. nama aku nek lam meeting bout this. Bahagian aku diberi tugasan ini sbb aku.. sebab adanya aku di bahagian ini. Toing.. toing.. toing... amanah n tanggungjawab yang berat tuk aku terima. Mampukah aku laksanakannya.... ooowwhhh tidddaaakkk....!!!!! termenung panjang gak aku bila dengo kabo tuh. But nak wat camna.. keputusan telah dibuat sebulat suara, nak or x nak.. aku terpaksa terima. 

First day latihan.... mmg aku rasa cam nak nangis jekr... sbb aku x yakin yang aku akan berjaya. Masuk hari kedua... pun sama jugak... n last minute, group tambahan yang aku sendiri yang wat keputusan sebenonya... tehn only aku sms officer aku yang kat opis.. walhal mendanya aku dah settlekan. huuuuee.. sesuka hati aku jerk... berani buat berani lah tanggung.. Yes.. aku akan tanggung semua tuh. menjawab lah aku nnti. Yang pasti aku nakkan yang terbaik. N thanks to Zek Zaidi... yang serius aku rasa lawak sangat tuk hari tuh. Aku x kenal dia.. dia jekr kenal aku sbb koir... asal ada event koir... muka aku.. x der muka lain.. so.. mmg anak buah dia pun cop aku.. Puan Koir... terima jer ler. Seawal pagi before latihan, aku monteng kat Muka Buku... sumbody request add pren... aku pm.. tanya sapa.. Dah tau.. walau sebenonya x kenal.. aku add gak sbb satu jabatan kan. N then.. borak2 lebih kureng.. plus minus... petang tuh... aku jumpa ngan empunya diri. Apa yang berlaku di antara itu.... hanya antara aku n dia jer yang tahu yang aku rasa til now kalau ingatkan balik.. mmg aku bantai gelak manjang.

Dipendekkan citer... dengan joinnya anak2 buah mamat nie, aku ada ler rasa kompiden skit.. walau sikit pun jadik ler... senin, cikgu betul datang.. ajo.. aku tukang pantau... n mmg sedari awal aku yakin.. kompem yakin.. mmg aku kena conduct.... menda yang paling aku x suka... huuee.. cikgu ada program lain.. so.. nak x nak.. mmg aku kena.. kena amik tahu bukan skit2.. tapi semua. Berbekalkan semangat yang ada.. plus minus bahagi darab dari semangat setia kawan mamat yang banyak bantu aku.. yang banyak aku susahkan walau x sampai sehari aku kenal... akhirnya... aku mampu tubuhkan kumpulan koir inter-generasi....

Dipendekkan lagi n lagi n lagi... akhirnya the group berjaya mencuit hati semua yang hadir terutama YB Menteri KPWKM n beliau juga berbesar hati memberi cenderahati kepada ahli kumpulan koir ini sebagai tanda penghargaan. Apa mendanya.. x yah ler gtau.. hanya aku jekr yang tau... eh.. hanya aku n mereka2 yang hadir pada majlis tersebut. Berkat sokongan semua.. berkat kepercayaan semua jua.. termasuk berkat komitmen yang ditunjukkan oleh peserta membuatkan aku berbangga dengan mereka.

Thanks to mamat yang banyak bantu aku, thanks gak kat ketua2 institusi lain yang terlibat n beri kerjasama yang baik... nama korang gak naik kan..kan..kan.. hehehehe.. tq jugak to my big big bos atas kepercayaan n sokongan yang x terhingga. Thanks.... aku hepi sangat.. sangat... n sangat hepi.. sungguh.. aku x tipu... hehehehe... walaupun terpaksa menerima hakikat bahwa hp limited edition aku.. LG Gold ilang... huuueeee....

Buat mamat tuh.. sorry lah sbb banyak nyusahkan... dari mula til now.. aku masih menyusahkan dia... sungguhlah aku ini asik menyusahkan dia jekr manjang. Semangat yang diberi itu akan aku simpan sampai bebila.. akan aku jadikan azimat di hari muka.. ceewaaahh....

To all RKK, RSK Cherasm PLPP n BDK... windu korang semua.... hope kita dapat bertemu n berkumpul. N for sure janji ku McD or KFC masih ku pegang... tunggu hari n waktu yang bersesuaian....


















No comments:

Others Entry

Related Posts with Thumbnails