Tuesday, May 21, 2013

Mari Belajar Bahasa Melayu= JERAYAWARA


Gunakanlah Bahasa Kebangsaan Kita
Marilah Amalkan Ramai-ramai
Bahasalah Menyatukan Kita Semua
Yakinlah Bahasa Jiwa Bangsa

Marilah Mari Rakyat Semua
Buktikan Taat Setia dengan Satu Bahasa
Maju Bangsa dan Maju Negara
Megahkan Bahasa Kita
Bahasa Jiwa Bangsa

Mood bermula ngan nyanyi dulu. Sapa yang x pernah dengar atau nyanyi lagu nie? Rugi.. Rugi.. kompem korang rugi sbb mmg rugi lah... Sungguh patriotik rasanya... heheheh... Back to main topic:


Pasti ramai yang teruja menggunakan perkataan Road Show.. sana, sini Road Show. Pasti ramai juga yang x tahu perkataan yang sesuai tuk menggantikan perkataan Road Show ini. Rata2, dalam surat menyurat, papan2 iklan x kira sektor kerajaan maupun swasta pasti akan menggunakan perkataan Road Show. Masyarakat juga pasti lebih gemar atau cenderung menggunakan perkataan ini.

Apa pun hari nie, jom kita wat pencerahan. Kita belajar Bahasa Kebangsaan, kita perkasakan penggunaan juga pengetahuan bahasa ibunda kita. Gantikan perkataan Road Show dalam penggunaan harian kita maupun tulisan atau perbualan dengan JERAYAWARA.

Nie jer gambo yang mampu ku cari berkaitan JERAYAWARA

Takrif
Persembahan, pameran, ceramah dsb yg diadakan oleh seseorang atau se­kum­pulan orang (penyanyi, ahli politik dsb) yg ber­­kunjung dr satu tempat ke tempat lain dgn tujuan memberikan hiburan, menjelaskan sesuatu isu kpd orang ramai, mempromosikan sesuatu dsb: persatuan itu melaksanakan program pendedahan dan pendidikan, termasuk beberapa siri ~ yg meliputi seminar dan pa­meran.

No comments:

Others Entry

Related Posts with Thumbnails