Saturday, August 30, 2008

Apa kata HatiKu?


Apa rasa jika x dipedulikan? Apa rasa jika x dihiraukan? Kita berada di tempat yang sama, di mana mereka gelak tawa, bergurau senda, sedang kehadiran kita x dipedulikan langsung seolah2 kita tidak bersama mereka. Apa yang akan kita rasa?

Aku? Aku dah biasa ngan situasi tuh. Zaman sekolah dulu selalu aku hadapi situasi gitu. Biasa arr kalau ibu x puas hati ngan aku, dia marah aku lawan.. aku menjawab. Yer arr menda yang aku x buat.. menda yang x betul.. sure aku pertahankan.. aku juga ada hak tuk pertahankan diri aku n perasaan aku. Apa yang aku rasa orang lainx kan rasa... begitu juga ibu aku dulu. Perselisihan pendapat n pandangan mmg sering terjadi. Aku cuma mengharap agar dia memahami aku. X per lah kalau dia x leh paham. Aku terima, lagipun banyak pengorbanan n budi ibu yang x mampu tuk aku balas walau setinggi emas sekali pun aku beri x kan sama ngan budi yang telah ibu taburkan.

Aku? Rasa terasing dalam keluarga sendiri, rasa terasing. jauh terasing.. hhhmmmm.... xper lah.. sure aku paham n aku tahu coz mmg aku buat salah. G pun mmg dari dulu kalau paper pun aku sendiri. Aku n dunia aku... selesa dalam dunia sendiri di mana mereka di dunia aku lebih memahami aku. Kalau mmg dah selamanya aku akan rasa selesa dalam dnia aku sendiri nak wat camna. G pun di sin lah ketenangan aku.. di sn lah tempat ku mencari kedamaian. Kalau dulu pun aku susah snediri, menangis sendiri... dorang x tahu pun. So.. sekarang pun gini kot.

Kenapa aku x bercerita or meluah segala rasa dengan family aku? Dari dulu sampai sekarang, mmg kalau paper citer aku x berkngsi ngan mereka. Kenapa ek? Sbb aku x percaya ker? Bukan aku x percaya mereka. Dah tuh.. naper? Entah lah... naluri aku sendiri rasa x selesa tuk bercerita. Pernah gak citer dulu, wlaupun bukan berat sangat pun masalahnya, ala.. zaman bebudak dulu.. mna der masalah besar sangat pun... tapi.. bila aku citer walau x banyak.. baru suku kisah... penerimaan yang aku terima bukan seperti yang aku impikan.. bukan seperti yang aku idamkan... Okess.... Mmg sah2 pasni aku akan simpan sendiri... sbb tuh aku lebih suka bercerita melalui penulisan aku.. dulu aku ada diary.. tapi pernah di cerobohi... aku mmg pantang kalau orang lain x hormat privasi aku....hmmm... sekarang dah x der dah diary....

Tuk hampir 30 tahun aku melihat dunia, aku kumpul kudrat aku kumpul kepercayaan n hope. Yes, aku citer..... aku luah..... aku kongsi...... hahahahhahahahahhahahahahahahahahah hhahahahahahahha hahahahahhaha hahahahahah hahahahahah hahahahah hahahahahaha hahahahahah hahahahahah hahahaha hahahah hahahahah hhahahah hahahah hahahahahah seperti yang aku jangka.. ia berlaku lagik. Harapan hanya tingal harapan. Aku rasa ini lah kali terakhir aku kan berkongsi kisah ku dengan dia. Aku lebih selesa simpan n hanya berkongsi ngan mereka di dalam dunia ku.. biarpun bukan alam realiti yang aku cipta tapi mereka lebih fahami.


Xpe lah... mungkin lahir aku ke dunia ini mmg tuk memastikan kebahagian n kehendak hati orang lain dengan mengenepikan kebahagiaan diri snediri... aku terima ngan redha...kalau itu ketentuan-Nya.. Aku terima... Aku terima kalau dengen penderitaan ku.. mampu membuat orang lain bahagia. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya..... Aku kan tunggu n terus menanti.....

No comments:

Others Entry

Related Posts with Thumbnails