Tuesday, July 14, 2009

Corat Coret SuKan Dwi TahuNan JKMM Kali Ke- 5 II

Pagi yang indah... walaupun aku x cukup tido sbb x leh nak tido ngan lenanya... g sarapan ngan muka masam mencuka... aku x suka perasaan sendiri pada masa tuh... huuuee.. huuee.. team lelaki x tahu pun aku x join tuk 1st match masa tuh.. hik..hik.. apa pun.. sepeninggalan aku ke kuala ibai... lam serena.. mmg sunyi sepi... cam dilanggar garuda jekr... aku yang semmgnya mulut bising.. x mampu berkata paper.. kengkawan lain... hhhmm.. aku x pasti either sbb aku mmg xder mood or masing2 sedang lam proses tuk menenangkan gemuruh.

sesampai di lokasi... meja pendaftran langsung x der.. fine... aku sabo g.. nyambil2 bersms ngan reporter2 kat gelanggang vball tuk dapatkan info terkini bout vball team. janji pendaftaran kul 9 beb.. tapi... huh.. bayang pun tarak.. peserta makin rapat datang. Muka aku.. mmg x der senyum dahh... dorang sibuk bergambo sakan, aku sibuk ngan hp aku.. plus bengang ngan penganjur sbb lewat. Lebih wat aku bengang.. uuuwaaa.. sms dari kembo aku kata team aku jauh ketinggalan.... Tiba masa pendaftaran, tengah ileks2 aku Q.. tup2.. ewah..ewah.. sesedap rasa lah pulak ada yang potong line... giler bengkek aku... masa tuh lah terkuarnya ayat best dari aku....

"Meh,, sapa lagik nak potong line.. meh.. cepat", ngan selamba aku lontarkan kata2 tuh... Azima dah sengih semacam.. dia tau aku makin bengang... huuueee... minah tuh plak mmg x der perasaan nya orang.. once daftar blah gitu jerk... sakit tul hati aku. Selesai pendaftaran, aku ingat dah leh masuk... hahahah.. bestnya... pintu bowl centre pun x bukak g.. apa kes.. makin terbako arr aku... Berasap2 dah nie... n makin marak bila vball team kalah in the 1st set... huuueee... hope sesgt tat they can make it on 2nd set... kin as captain.. so.. aku percaya dia. Kak Sal, pada mulanya as pengurus terpaksa main gak sbb mmg kami x cukup orang.... semua cukup2.... kalau reserve pun.. sorang.. itulah reserve itulah juga pemain... but i still put trust on them. Lawan tuan rumah tuh... kalau x silap aku.. last 2 years dorang dapat tpt ke-2 kalau x silap aku lah...

kisah kat bowl centre plak... dekat kul 10 baru leh masuk... best tak.. n masuk2. aku mmg percaya yang teramat sgt yang dorang baru oily itu lane... rasa cam terbako tak... lagik best.. hahahah... kasut, kena carik sendiri kat kaunter kasut... n baru terhegeh2 nak key in nama. mmg teruk giler pengurusan.. x manage langsung.. cam x der wat paper persediaan. Pemaini mmg down aarrr... terpaksa cari feel balik... n aku mmg dari mula payah giler nak carik feel but kata2 azimat dari b sebelum sampai kat kuala ibai sedikit sebanyak membantu aku lam mencari ketenangan n semangat.

sms tetap bersms... sbb lum mula g pun game. ada bapa jekr lane kat situ n hanya guna lam 6 or 8 lane sahaja.. pasukan punya ramai.. so.. pecah kepada 2 r. aduh laa... n nak tau per... hahaha.. team yang potong q masa pendaftaran tadi kat sebelah lane kami.. hahah.. aku tergelak gak aarr.. mmg aku dah jangka. hik..hik.. masin tul mulut aku... panjang n joko ada game bola tampar pantai... alhamdulillah they manage to go sampai separuh akhir... terbako gak semangat aku... coz of the game gonna start soon, aku letak jejauh hp aku... n give then kata2 semanagt b4 start. hahah.. yang pasti, aku 1st bowler... n Azimah as anchor. Aku x yakin to be as anchor g pun higest mark selalu azima.. aku.. kalau time game.. mmg hancusnya.. hik..hik..hik..

1st til 4th trow kureng skit menjadik.. x dapat2 aku nak spare atau strike... at last.. aku bagi syarat kat diri sendiri... kalau x der spare or strike.. aku x leh pegang hp tuk tahu perkembangan vball... n gosh... hik..hik.. once aku letak syarat gitu.. terus strike.. n terus aku capai hp... n they r leading for time being... once again.. same point aku guna tuk push my spirit... n alhamdulillah.... hahahahaa.... semangat n keyakinan aku datang skit2... vball berjaya ke suku akhir n now time for me to concentrate... point team mmg teruk.. kami x leh nak salahkan cik chua sbb dia bidan terjun... so.. semua bergantung pada kami.. without her, kami ttp x leh main sbb x der pegawai lam team... so.. try so hard... Azimah x menjadi sangat... same goes to asilah.. but they still have a fighting spirit.. so.. trust still i put on them... i trust my team...

2nd game... kami bermula agak baik n cantik... aku mula cipta spare n strike... alhamdulillah.. tapi.. hahaha.. giler team kelantan... hebat siiiooottt..... nak kejar mmg x mampu.. so.. aku cuba tuk atasi team sebelah aku yang potong q tadi.... 2nd game dorang skit down kot ngok kami makin semangat.. hehehe... n yang pasti point aku ngan 1st bowler dorang, akunya point better... to filter balik semnagat yang ada... aku fight ngan diri aku sndiri.. my own score sebelum2 nie... 2nd games tuh.. mmg x dijangka gak aku dapat tat point.. biasa.. kalau time game, gile rpayah tuk aku dapat tat much... hehehehe.... we play n have fun... not even salahkan sesapa yang x perform... we have to do it n we have to make it. At least for ourselves.

3rd games, cik chua dah penat.. hheh.. aku pun penat tambah lagik ngan injured kaki aku.. start dah.. start dahh.. aku mula terhinjut2... mmg giler sakit... aku tahan... Azimah dah makin baik... asilah sumtimes masih tercari2... cik chua x abih2 dok salahkan diri sendiri sbb x leh nak bantu pasukan sangat tuk push the points... bagi aku.. x der sapa pun salah. Niway.. thanks sesgt kat cik chua sbb willing tuk men bowling ganti kak wan. Masa minta permission tuh dah arr dia ngah tido. hehehe.. sian dia... apa pun to cik chua... you did ur best for our team.

Habis men, giliran team lain plak beraksi.. n we have to wait till all the team complete their game then only bas akan bergerak. Kami tul2 kelaparan masa tuh... serius.. yang ada jual kat kedai luar tuh hot dog yang cam.. tah.. aku wat sndiri lagik best... n pau.. serta makanan ringan lain. pau kureng skit sedapnya.. n aku balun jugak hot dog... x cukup ngan tuh.. twistis ngan tah paper lagik... cik chua.. lagik sian, sb dia tgk hot dog tuh x menarik.. so.. xder ler dia beli... just makan junk food jekr... team lain, yang mana ada transport dah balik dah. Transport kami.. hehe.. pilot kami ngan lawan bowling gak.. team lelaki.. nun kat area masjid terapung tuh kot.. tah apa nama tptnya tah.. gile rjauh dr tpt kami.. so.. nak x nak terpaksa ler kami tunggu... dalam pada masa yang sama, try kol abang khazan, kol abg hashim... nasron x leh sbb dia bawak bas.. giler haper nak amik kami 4 orang ngan bas yang memuatkan 30++ huhhuuueeee....

tertanya2 gak team lain ada gak bawa nasi.. nasi ayam plak tuh... giler lapo dah kami... azimah dah siap bukak kedai kraftangan.. dok bersila, wat gubahan tuk kenduri dia nnti. aku kol en. razuki... n dia bagi aku num LO. aku tanya gak ngan team lain mana dapat nasi.. dorang kata LO akan bawak.... fine lah... but then.. tanya betul2.. dorang kata, kita kena request... cit.... aku dah start panas balik dah.... huuueee...

kol LO, tanya pasal makanan. Dorang kata leh makan kat dewan makan. Aku kata ler... mana leh sbb kami jauh, pastuh nnti nak kena pegi lak perasmian kat stadium tertutup sebelah stadium yang runtuh tuh... dorang kata naper x request... best tak... suppose penganjur tahu kat mana lokasi sukan n bila game tuh agak2 abih n wat soever.. y not, dorang sediakan makanan n bawak makanan tuk atlet di lokasi2 yang luar dari perkampungan. n for sure atlet mana ler tau agak2 kul bapa dijangka game akan tamat. Kalau mula on time okess arr.. kalau cam kami nie.. janji kul 9 tapi kul 10 lebih baru start... apa kes... LO jaga atlet atau atlet kena jaga LO. Giler tul... pastuh leh nak tawarkan bungkuskan makanan tuk kami.. masa tuh dah kul 2.. n kami terus nak g majlis perasmian.... suh amik plak makanan tuh kat perkampungan.. giler haper... kalau setapak dua jalan smapai okess aaarrr... geram tul aku masa tuh. Aaarrrggghhh!!! mmg aku tension giler masa tu. team aku dah bising lapo.. termasuk lah aku sndiri... ngan keadaan lapo.. lagik arr marak bengkek aku... tuk elakkan terasa lapo sesgt.. kami bergambo sakan ler kat tpt2 yang kami pk cantik kan... huueee... penat bergambo.. kami bantai tido.. ada yang tido kat atas sofa.. n aku.. selamba nya tido kat lantai... aarrghhh!!!

Besar Tak Bola nie...


Cik Chua n Twistiesnya... Azimah try kol pilot


Bih kureng lam kul 2.00 lebih, abang khazan sampai tuk amik kita orang n terus ke stadium tertutup tuk majlis perasmian. team lelaki pun dah gerak ke lokasi yang sama. Sampai kat sana... hahaha.. dah selesai berarak kot... kami dok lepak kat bakang sekali.. mmg x nampak pentas arr sib baik ada sreen besar. Tapi tuh semua x menarik minat kami. Yang lebih menarik minat kami adalah group pancaragam n maskot.. comey sioott... hehehe... group pancaragam tuh aku x pasti plak dari mana.. hehehe... tapi under institusi jkm gak ler.. sakan ler kami dok tgok secara dekat persembahan dorang siap ada atlet yang menari2 lagik... masing2 enjoy....



Marah aku dah kurang walaupun perut aku masih bising minta diisi.. sbbnya aku dah abih luahkan kat ustaz, kat en. k, kat tah sapa2 lagik... hahaha.. dah abih luah.. dah aarrr.. marah tuh x dak g aarrr.. sedeynya lagik.. masa lepas abih majlis... kat luar ada sediakan makanan... tup2 ngok alahai. tinggal skit jekr.. jadik lah daripada x der menda kan. mee hoon goreng n air teh.. jadik lah....

malam tuh... kat dewan makan.. jangan cakap arr banyak banyak mana aku melantak.. nasib aarrr... huhuuee.. peduli apa.. yang penting.. makan.. perut lapo siioot.. x hingatnya lapo.. hik..hik..hik.. lepas makan.. kami g sokong pasukan badminton plak.. aku, n kin siap bawak bekal makanan g... hehehehe... x leh lupa tuh.. sambil tgk, sambil makan. hik..hik..hik..

sorak bagai nak rak.. giler sakit tekak.. sampai Hjh. Amni, Pengarah Kanak2 dok sebelah aku pun x larat nak dengo aku jerit.. tapi dia pun sama.. hehehe... mmg sporting abih Hjh. Giler gemuruh team sabah.. siap ngan botol ngan baldi.. heheh.. macam2 gaya pasukan sorak leh tgk... apa pun.. team badminton kecundang... huuueee...

Dalam pada nak lepak2 kat bilik... hhmm.. bebudak KL ajak kuar, n kebetulan kin nak li top up.. hhmm.. ikut lah teman kan.. giler abg kadir.... siap wat ala2 roller coaster ler pulak.. sabo jekr ler... mlm tuh, pekena kuey tiow kung fu, makan kopok lekor n air apatah aku pun x hingat... selesai makan... cari top up.. balik... tido....


bersambung.....

No comments:

Others Entry

Related Posts with Thumbnails